-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49488 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

مراد از آيه ( في ايام نحسات ) چيست ؟
راجع به آيه شريفه ( ( في ايام نحسات ) ) علامه طباطبايي ( ره ) مطالبي نوشته اند كه اجمال آن اين است : سعد بودن و نحس بودن ايام دو گونه است : يك قسم مربوط به ايام هفته و ماه مي شود ( مثل نحس بودن چهارشنبه و سيزدهم هر ماه ) و يك قسم مربوط به قرآن و عقابله و ساير حالات سيارات . از نظر عقلي در هر دو قسم نمي شود دليلي نفيا واثباتا اقامه كرد .اما از نظر ادله نقليه در قسم اول روايات مختلف و بحث مفصلي وجود دارد .براي آگاهي بيشتر ر.ك : تفسير الميزان ، تفسير آيه 19قمر .درباره قسم دوم ( نجوم و اوضاع سيارات و كواكب ) گفتني است : گرچه پاره اي از پيش بيني هاي منجمان درست در نمي آيد؛ ولي حكاياتي كه از آنان نقل شده و رواياتي كه در اين باب آمده ، معلوم مي شود اجمالاً ارتباطي بين اوضاع آسماني و حوادث زميني وجود دارد .پس اصل اين مطلب ( ارتباطبين اوضاع آسماني و حوادث زميني ) علاوه بر اين كه در روايات آمده است ،آيه شريفه ( ( فنظر نظره في النجوم و قال اني سقيم ) ) نيز ممكن است دلالتي برآن داشته باشد .اما درباره تقويم ها و مطالبي كه در آن نوشته شده گفتني است كه : آنچه در ارتباط با هيات و نجوم نوشته اند قابل اعتماد است ؛ يعني ،ورود قمر به برج عقرب و خروج آن ؛ مثلا و يا مقارن شدن سياره اي باسياره اي يا مقابله آن ( حالتي كه بين آنها زاويه 180 درجه باشد ) و مسايلي ازاين قبيل را با قواعد نجومي بسيار دقيق محاسبه مي كنند ( حتي درجات ودقيقه ها و ثانيه هايش را ) و از اين نظر قابل اعتماد مي باشند .اما آنچه درنجوم احكامي مي نويسند؛ يعني ، آنچه بر اين قرانات مترتب مي كنند ( ازسعد و نحس بودن يا آمدن باران و ...) روايتي در تاييد آنها نيست ؛ به جز بدبودن ازدواج در حالي كه قمر در عقرب است كه در روايات آمده و كراهت آن مورد فتواي برخي از فقها است. ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.